E-TİCARET NEDİR?
E-ticaret, ticaretin elektronik ortamda gerçekleşmesidir. Basit şekilde ifade edecek olursak dijitalleşme ile birlikte ürün veya hizmetin internet ortamında alınıp satılma işlemidir.
E- ticaret; birçok kişiye ulaşmanıza ve yirmi dört saat ulaşılabilir olmanıza olanak sağlamaktadır. Dijital ortamda varlığınızı kanıtlayabilmeniz, tüketicinin tercih sebebi olabilmeniz ve satışlarda sürekliliği sağlayabilmeniz için en önemli kıstas işletmeniniz güvenilir olmasıdır.
E-ticaret kullanım şekline göre değişkenlik göstermektedir. Satılan ürüne ve taraflara göre e-ticaretin türü değişkenlik gösterebilir.
En Yaygın E-Ticaret Türleri
- İşletmeden işletmeye (B2B)
- İşletmeden Tüketiciye (B2C)
- Tüketici Tüketicisi (C2C)
E-Ticaretin Büyümesi
Dijitalleşme ile internet kullanımı son yıllarda oldukça arttı. Şimdilerde küçükten büyüğe her yaşta bireyler akıllı cihazları kullanmaya başladı. Artık akıllı cihazlar günlük hayatımızın bir parçası haline gelerek birçok işimizi internet ortamında mobil araçlarla tamamlamamızı sağlıyor.
İnternet kullanıcıları bu kolaylığa alıştıkça ihtiyaçlarını elektronik ortamlarda karşıladılar ve evlerinden çıkmadan tek tuş ile rahatlıkla ihtiyaçlarını almaya başladılar. Tüketicinin talebi arttıkça işletmeler e-ticaret ortamından satış gerçekleştirdiler ve internet aracılığı ile diledikleri her yerde varlıklarını sürdürmeye başladılar. E- ticaret sayesinde bir şube yerine her yerde şubeleri oldu ve dijital ortamda ulaşılabilirliklerini arttırdılar.
E-ticaretin ilk başlarında tüketicinin güvenini kazanmak oldukça zordu. Fakat SSL şifreleme sertifikaları, Paypal, Worldpay ve Skrill ile e-ticarete olan güveni artırmaya yardımcı oldu.
E-Ticaretin Tercih Edilme Sebepleri
- Global erişim
- Az maliyet
- Sınırsız ürün
- Her an ulaşılabilirlik
- Farklı pazarlama stratejileri
- Çift yönlü iletişim
- Rekabet ortamında farklılık yaratma şansı
E-ticaret Sitesini Başarılı Yapan Şey Nedir?
İşletmenizin varlığını bir e-ticaret sitesinde sürdürmek istiyorsanız her zaman tüketicinin güven duymasını sağlamalısınız. Bunu çeşitli ödeme yöntemlerini kullanarak gerçekleştirebilirsiniz. Bununla birlikte tüketicinin size her zaman ulaşabilmesi ve aklındaki soruları giderebilmesi gerekmektedir. İçeriklerinizin, ürünlerinizin güncel olması işletmenizin tercih edilmesine olanak sağlayacaktır. Ürün görsellerinin her zaman özenle çekilmiş, net ve göze hoş gelmesine özen gösterin. Günümüzde e-ticaret sitelerinde rekabet ortamı oldukça artış göstermektedir. Sizde bu rekabet ortamında pazarlama stratejileri ile varlığınızı gösterebilirsiniz.